lördag 14 juli 2012

Ny frid

Dagen har gått - en vän har varit på besök
Nu har jag frid igen

Sorgen är mer stillsam

Jag önskar gunnar allt gott
Jag har släpp ytterligare en sak som jag haft kvar för att det känts jobbigt att släppa också det
men jag mår bra av det - och det känns inte så jobbigt nu när det är gjort

Jag ser tillbaka på mig själv
Jag vill aldrig mer hamna i den sitsen att jag tappar mig själv fullständigt - för det gjorde jag med gunnar annars hade jag aldrig skrivit alla dessa mail till honom...
och tappat bort mig hade jag inte heller gjort om jag inte släppt in honom som jag gjorde - och han lurade mig gång på gång (ärligt så blev jag lurad - kanske för att jag så gärna ville tro på honom)

Nu är det min tur att ha frid
Sorgen är stillsam - men den måste gås igenom

Jag är tacksam för det jag gjort hittills för att klara av den - även om det kan verka drastiskt
men jag tar till det jag behöver för frid och frihet

Allt utom att hämnas!

Nu blir det en sen kväll men jag känner att jag mår bra nu och vill njuta av att jag återfått min egenkänsla och tron på mig själv
Gode Gud låt den få stanna ber jag ödmjukt men också utan rädsla!

Inga kommentarer: