fredag 27 juli 2012

"Förföljd"

Ja,jag tycker det är tråkigt att det är som det är med gunnar
att han valt bort mig för annat i sitt liv
Ja, jag älskade honom helt utan att hålla tillbaka den minsta lilla
och jag blev lurad fullständigt att han var så äkta
Ja, jag har gråtit och jag har blivit helt knäpp för att jag inte alls
förstått vad som hände - tillvaron var på ett sätt och känslan på ett annat

Men jag har accepterat att livet är som det är nu - och jag har accepterat
gunnars val - och hans önskan att ha mig ur sitt liv

Varför ska jag då bli väckt ännu när jag sover som om någon skriker i örat på mig
han valde inte dig! Du var inget värd för honom! Du har inte vad en man vill ha/önskar!

Jag har accepterat både gunnars val, att jag älskar honom, att jag sörjer detta
Jag förnekar inte att jag är i ofas med vad "samhällsvärderingarna" säger
och jag försöker inte längre vara stark, förståndig, eller spela oberörd
Inte heller säger jag "jag vill inte längre - därför det här var inte vad jag drömde om" därför
jag var inte ärlig när jag sa det - jag var bara sårad och rädd

Idag kan jag stå rak inför mig själv och säga
"jag trodde/tro på detta men gunnar ville inte och det får jag acceptera även om det gör ont och jag inte förstår varför han inte ville det eftersom jag både kände hans kärlek och såg den i hans blick"

Men
Frågan är om han bara kan flytta på dessa känslor från person till person
jagandet kan han flytta och önskan att få kicken på en nybyggd kärlek kan han flytta men
kan han verkligen flytta de känslorna som jag kände och såg?

Det är hans problem - därför han har valt som han valt
och det är sanningen!
Jag försöker inte ens förstå eller luska ut svaret på frågan jag ställde här ovan
Jag har lämnat gunnar till sig själv, sina känslor, sitt samvete - och till Gud

VArför blir jag då väckt när jag sover med dessa anklagelser här ovan?

Jag är nöjd med min tillvaro nu!

Jag gjorde mitt prov - och det kändes bra och jag hoppas att det var så också!
Nu har jag semester och kan njuta av ledigheten - inga riktiga planer så det är än mer avslappnande

Glad - och ber om att inte få stöta på gunnar någon stans
jag hoppas inte det skulle ge smolk i min bägare - men jag är inte säker
jag är ju inte ännu helt fri från sorgen

Inga kommentarer: