tisdag 31 juli 2012

Nöjd

Jag känner mig nöjd
"ticksen" har lagt sig men de har efterlämnat huvudvärk
så i natt ska jag ta en tablett och sova på - värktablett alltså

Jag tror att mitt inre/omedvetna har var varit i strid med mitt medvetna

låter konstigt men det som finns inom mig - det omedvetna - har gamal erfarenhet som det lärt sig ska hanteras på ett speciellt sätt - men det har inte varit nyttigt för själen

Det har stängt inne känslor, tankar, och behov som borde ha fått komma fram - oavsett om det var sorg, ilska, glädje eller olust - i stället blev det frustration  av allt som doldes hårt med tvungen glädje

Så det undermedvetna vill fortfarande stänga in mina känslor min kärlek till gunnar och sorgen över att den inte besvaras är bara löjliggjort - och därför vill mitt undermedvetna stänga in det och tvinga fram glädje som ska täcka det - så ingen ska få ana eller förstå det jag verkligen känner

Det här har verkligen varit ett problem under tiden med gunnar - inte nog med att gunnar har betett sig som två presoner mot mig
jag själv har haft två stridande krafter i mig själv

Idag har jag lust att skicka ett mail till gunnar där jag bara skriver


tack, gunnar, för att jag kunde öppna upp mig och att jag fick möjligheten att känna riktig kärlek - att du fanns där för att göra det möjligt - trots att du inte tyckte jag var värd att besvara det så är jag glad att jag fått uppleva den känslan att älska på riktigt en gång i livet i alla fall.
Det är underbart att älska - även om det inte är besvarat!

Jag är bara så ledsen att jag tillät min rädsla styra så mycket att jag inte bara kunde acceptera min kärlek och att jag öppnade mig själv som jag gjorde - även om det inte togs emot som nåt bra

Jag hade fått njuta av att älska - även om jag fått göra det i min ensamhet
sorgen över att inte vara älskad tillbaka - hade aldrig kunnat förstöra känslan av att älska
så som  rädslan gjorde det

Idag känner jag sorgen - men jag njuter av att vara en människa som älskar (utan att gömma mig)

Jag önskar att jag kunde ge honom detta som ett avstamp - men jag har lovat att inte maila honom mer ju....


Inga kommentarer: