tisdag 31 juli 2012

Lever man själv som jag gör

Dvs inte "störs" av att andra människor finns i ens tillvaro i hemmet och ges tid så hinner man med mycket tänkande - så som jag gör....

Jag har dessutom i princip varit ensam om min upplevelse därför att hur jag än har vänt och vridit på den så har jag "bitti mig själv i rumpan" - dvs jag kommer tillbaka till samma sak som jag inte har kunnat bortse från
Detta har också gjort att jag haft svårt att ta det lugnt - där kommer ärlighet in
Jag har haft svårt att ta det lugnt - även fast det var det jag skulle göra

Men samtidigt så VET jag att jag - med mitt "bagage" inte kunde ta det det lugnt
så där bet jag mig igen i rumpan!

Jo, jag har släppt tanken på att kunna göra något åt gunnars val - jag har också släppt tanken att försöka öppna hans ögon/hjärta på vid gavel
Jag har dessutom släppt tanken på att försöka få mig själv att "förstå" att han är en skit inte värd att älskas - för det hjälper inte (och jag tror dessutom inte att det är sant)

Men sant är, att jag längtade efter någon att få älska och älskas av när jag blev kär i gunnar - och nu gör min "relation" med honom det omöjligt för mig
Därför att jag , kan inte och klarar inte - och därför vill inte - ta till mig någon annan

Det är där problemet ligger
och som jag inte kan få kontroll över...
och det gör mig spänd - för jag saknar att få älska och få känna mig älskad - och jag saknar gunnar!

Inga kommentarer: