torsdag 12 juli 2012

Det är mycket som händer med mig just nu

DEt är mycket nu - men jag behöver det helt naket!
Men jag känner det bara som sorg, omskakande tankar och att jag inte sover som jag ska på nätterna.
Det gör ont i kroppen när jag inte vill vara med - inte låta sorgen få sitt utrymme eller när jag inte vill tro på mig själv eller det jag fått från Gud.

DEt är dags för mig att bara "lägga mig ner i gräset och vila" och lita på att det kommer bli som det är menat att vara - oavsett hur det ser ut just nu!

Hur gör jag det? När jag är van sedan barnsben att försöka ställa till rätta, att se till att det ser bra ut utåt, att ingen ska få veta det som känns skämmigt.
Jag försöker dölja för alla vad som hänt mig - men jag tror att Gud kommer inte låta någon som inte ska veta få veta heller (så jag kan slappna av)
Jag kan inte ställa något till rätta - bara vara jag och slappna av i Guds vila
DEt ser bra ut - oavsett vad andra tycker eller tänker - för jag har älskat/älskar - och kärlek misslyckas inte!
Rädsla, stolthet, - och högmod misslyckas!
Rädsla därför den gör att man springer när man ska stanna, den gör att man spelar död när man ska stå rak, den får en att tappa tron på sig själv när man ska hålla fast i den mer än någonsinn
Stolthet därför den vill se bra ut - när det inte spelar någon roll, den vill ha mer än den vill ge, och den vill inte att man ska se ut som ett våp och säger att man gör det när man bara är så bra man kan vara
Högmod därför den gör att man tror sig vara förmer, den lägger skulden på någon annan och den vänder ryggen till det den behöver för den tror att den klarar sig bäst på sin egen vilja och kraft
Kärlek misslyckas inte!
Och genom allt har jag inte glömt kärleken - även om rädsla och stolthet har fått ta över för mycket!
Kärlek misslyckas inte - kärlek vinner!

Inga kommentarer: