söndag 29 juli 2012

Smärta

Jag märkte nyss att jag inte är fri från saknad och inte heller oberörd vad gäller att gunnar valt annat
Jag har en fruktansvärd saknad efter honom hela tiden - men som jag lärt mig att hantera och leva med så när jag inte blir påmind om honom - och att han inte är i mitt liv - så gör det så fruktansvärt ont!
Jag säger att det inte gör något längre - men det är som om den jag känner idag är på en annan nivå än tidigare
Jag är bara så ledsen - även om jag känner mig fri och det är bra
känslan av frihet är något man ska ha även i ett förhållande - inte så man gör dumheter men så man känner sig fri
jag var inte fri när det gälde gunnar - hans missbruk hakade upp mig på en krok som jag inte kunde ta mig av själv
Så som en fisk som blir uppdragen på land så var jag - jag slängde mig hit och dit i dödsfruktan - även om det inte var döden jag var rädd för - inte min i alla fall - så var jag så rädd hela tiden

Och det enda gunnar ville var att dra mig i land

Känslan är att han ville ge igen på mig för något han råkat ut för i sitt liv
inte för att han inte tyckte om mig - utan för att jag tyckte om honom

Det jag fick se nu - rev verkligen upp såren i mig igen
och nu blöder det fullständigt

Men jag vet att det går över - och jag vet att jag klarar det den här gången
och jag VET att felet var inte mitt - även om jag gav gunnar några "smällar" då och då när jag slängde mig fram och åter

Inga kommentarer: