måndag 30 juli 2012

Natten har inte varit allt för bra

Sovit dvalliknande och varit vaken mycket - samt drömt
Ingen rolig dröm heller - men kanske slutet på den visade hur det ligger till

Jag vill inte låta varken min dagliga tillvaro, eller natten få ta upp tid med gunnars tjejer - eller för den delen honom själv
ändå gör det det
och natten var full av det - inte när jag var vaken för då var jag bara tom i huvudet
men i drömmarna
Vill inte berätta drömmen mer än att det var en skrytsam tjej och en undgående gunnar i den

Jag har haft den typen av dröm tidigare - men med en annan tjej

Jag ville inte lyssna i drömmen men jag kunde ju inte låta blir för situationen var sådan - av någon konstig anledning - att jag inte kunde gå där ifrån.

Det är så det varit i min situation med gunnar också - jag har inte KUNNAT gå där ifrån även om jag velat många gånger. Det har blivit som om jag suttit fastbunden i marken - visserligen men ganska långa snören men inte tillräckligt långa för att kunna gå.....

Jag har så mycket som jag skulle ha sagt gunnar - men inte mycket som jag ville få sagt har kommit fram så som jag velat - det är som om något lagt en tjock mantel över det och samtidigt öst över mig smärtfulla ord som gjort mig "rasande" som en skadeskjuten häst
Visst jag är stark och stolt men jag är också snäll och bär tungt utan att duka under
Jag kan försöka få hjälp och jag kan försöka få kärlek men samtidigt så kan jag sparkas och bitas

Det är bara Gud som kan ordna upp det som ska ordnas upp nu
för både gunnar och jag har gjort sånt som vi inte borde

Men jag är som ett barn trots allt; "det var han som började - jag ville inte göra något men han fortsatte och då kunde jag inte låta bli och sedan ville jag sluta men han bara ljög och fortsatte"

Hade jag kunnat gå - så hade det ju slutat!


Inga kommentarer: