måndag 30 juli 2012

Jag är "glad" att det hände

Nu mår jag mycket bättre igen
Jag hanterade känslorna och bearbetade dem på en gång
Jag försökte inte trycka undan dem, förneka dem eller förlöjliga dem

och jag har ju kommit en bit på vägen också -även om det borde varit så jag gjort från början
ta emot känslorna, "titta på dem" och känna mig igenom dem

Jag känner mig inte glad över det jag såg - men jag lämnar det till gunnar det är han som valt
inte något jag ska försöka att analýsera eller ta hand om eller förändra
Men känslan är inte go - fast just nu mår jag bra igen

Det känns skönt att jag inte försökte vara "hård" förståndig eller obrydd över min situation den här gången - det hjälpte verkligen - och det gick över mycket fortare än någon gång förr
fast att smärtan var lika hård som tidigare

I morgon är det första lediga måndagen på min semester - bäst att ta vara på det det går så fort
Det blir en bra dag - en del att göra men det är som det ska...

Kudden nu!

Inga kommentarer: