lördag 27 oktober 2012

Saknad

Jag såg ett program där folk som var bortadopterade hittade sina syskon och jag började gråta.
Jag har växt upp med min mamma och min syster
har haft min mormor med man plus moster och morbror fanns i min tillvaro i alla fall två gånger under året.
Men jag har aldrig haft någon familj!

Min morbror med familj  hade jag liksom min moster - tillgång till genom min mormor och när hon dog så var det som om de försvann
ja inte fullständigt förståss
min moster och jag har kontakt - om än inte så ofta
och min morbrors familj (han dog i cancer) har jag sporadisk kontakt med
mest julkort (vill inte tappa dem helt)
min mamma och min syster har jag brytit kontakten med - därför att det bröt ner mig
men min mamma bröt jag med för att hon började försöka bryta ner mitt barn

jag har aldig haft någon familj!
jag har en bra - om än inte så ofta kontakt - med min moster idag
men den är inte så där nära som jag skulle önska - och jag har inte förmågan att göra den närmare heller

jag har heller aldrig varit med i något gäng
varken bara tjejgäng eller blandat
och jag förstår idag varför jag varit så glad i program som har handlat om vänner som umgås
och nöts mot varandra - både i gott och sämre

jag har alltid bara blivit den där som man har som ensamkompis - den man kan luta sig mot när manbehöver något men som inte är med i gängen

idag är jag lite mer med i ett "gäng" - men jag är den ende i det gänget som inte har en partner så jag känner mig ändå utanför därför när de går hem till sig så har de sin partner (och förhoppningsvis bästa vän) med sig hem ...men jag är själv
okej att jag är min egen bästa vän - men jag kan inte prata med mig, krama mig, få tröst eller stöd som en annan människa kan ge, jag lägger mig själv på kvällen och vaknar själv på morgonen och om jag vill ha en slappardag så är jag själv....

Ofta trivs jag men jag börjar mer och mer känns mig ensam

Saknar familj, en partner och värme
men det är inte därför som jag saknar gunnar än - för ville jag bara få slut på den här känslan så kunde jag gå ut och "plocka" någon annan (det är så de flesta gör)
saknad!

Inga kommentarer: