fredag 12 oktober 2012

En väldigt svängig dag idag

eller de senaste två tre dagarna
DEt blev så verkligt för mig den här deadlinedatumet när jag talade om för andra att  jag fått det
först för en väninna - som jag sent om sider har berättat allt för - jag nästan allt i alla fall
Sedan här på bloggen

Ärligt talat; jag är inte van att få det jag blir lovad eller att jag blir den som betyder något för någon
jag menar inte bara i kärlek - jag menar som barn och som vän

Jo jag har fått en del goa vänner - men de har så mycket med sina liv och sina familjer så jag känner mig ivägen - även om de absolut inte visar mig något sådan alls - så jag känner mig inte som att jag kan betyda något extra för någon av dem
men jag har inte haft vänner - kvinliga eller manliga - som satt mig som ett stort B som i betydelse för dem - om de int velat ha något av mig på ett eller annat sätt

men det gör att jag har inga som helst förhoppningar längre att gunnar ska inse sitt misstag
och vem är jag att säga att han gjort ett misstag - vem tror jag att jag är?

Hur som helst - så känns det skönt att min väntan är över och att jag efter deadline kan börja att
försöka lappa ihop min stolthet, mitt hjärta, min sårade fåfänga (för den är också sårad) mitt öppnade sinne och försöka hitta tron på kärleken igen
Jag trodde inte på den innan gunnnar - och efter deadeline kommer den vara så borta den kan vara och mitt sinne kommer attt försöka gömma sig igen

Det enda som jag kan säga är att trots att självkänslan fått sig en stor käftsmäll så käken gått ur led så kan jag ändå stå för att jag är inte värd det jag varit med om
jag är inte värd att tappa min självkontoll och flippa ut i jagade efter sanning - som hela tiden förnekades
flippa ut och inte från ena stunden till den andra veta vad jag sa i oändliga mail - där jag trodde jag hade någon slags logik men vet, och visste i skrivandes stund, att det inte var så smart men inte kunde låta bli skriva

Jag är ledsen för att en dröm på ett löfte är över om inte allt för lång tid
och då står jag där löjligjord - pga att jag trodde på gunnar och det jag sett/känt från honom

Antagligen kommer det bli en del tankar om allt detta tills datumet kommer - och kanske en stund därefter -
och troligen rätt så förvirrat och uppgivet som den här dagen varit

Men jag ser ändå fram mot att passera deadline - för sedan vet jag klart vilket håll jag ska gå och slipper fundera längre på det...

Inga kommentarer: