söndag 21 oktober 2012

Jag har hela mitt liv försökt hitta hem...

...inte nödvändigtvis i en man ,,,
Jag försökte länge med min mamma
till slut hittade jag min pappa - och han var hem men hem som inte varit starkt nog att stå i stormen när jag var barn - men han dog efter ett drygt år...
Jag har sökt bland vänner - men där blev jag någon man var hos när inget annat som var "roligare" fanns och det var bara så man ville ha mig

Dagens vänner är inget hem - och jag har inte heller sökt ett hem i dem heller - de finns där när vi båda känner att vi vill ses - eller om jag behöver något, likas om de behöver nåt är jag där. Men det är inte hem - och en vän ska inte kännas som hem heller.
Hem får finnas i en förälder eller i en älskande men inte i vänner eller syskon - som, om det är okej relationer, bör finnas när man behöver varandra men inte på ens vilkor eller övervägade den enes behov ska stillas.

Ett hem får finnas i föräldrar - och tills man är vuxen så har man rätt att vara i övervikt vad gäller behov och omsorg
En älskande ska också vara hemmma - men inte på ens vilkor (utom tillfälligtvis vid tex sjukdom eller någon näras död tex) och inte på bara ens behovs uppfyllning.

gunnar kändes som hemma - tills han flydde

Jag hade inte något hem som barn - och därför har jag sökt (inte som någon som varit desperat men allt för tillåtande för dem jag sökt felaktigt hos)

När jag träffade gunnar var jag redo för ett förhållande - inte sökande men ändå redo - och jag fann en känsla av att vara hemma
men han var på ett sätt som min far - han kunde inte stå stadigt

Nu är jag hemlös igen
men på något konstigt sätt så har jag accepterat det nu - och är mitt hem borta så är det borta och jag får göra det bästa av min situation.

Vad gör man som hemlös för att göra sin situation så bra som möjligt?
Det är det jag håller på att lista ut - och tänker göra
Det är inte bittert - kanske uppgivet - men enda sättet att fortsätta mitt liv hemlös...
och när jag inte ser mig blind på att jag åter - väldigt snabbt blev  (kämpade länge mot det men) -
hemlös kan jag glädja mig åt de små sakerna som ändå finns runt mig som ger glädje.

Jag har gett upp...och lämnat allt till Gud

Inga kommentarer: