onsdag 3 oktober 2012

En liten strimla av glädje ...

...har landat inom mig igen.
Väldigt liten men ändock ett litet, litet hopp om att jag ska bli det glada jag igen.
Den som väljer att se glädje i stället för - suck och missmod.

Det handlar inte om skadeglädje men en tacksamhet att den som beter sig illa mot mig faktsiskt inte får gå iväg och bara må bra
Jag har ingen som helst tanke på återgäldning - mer tanken på att det illa man gör mot någon annan - som bara vill väl mot dig - måste slå tillbaka på ett eller annat sätt

Nej jag önskar gunnar bara gott - jag älskar honom ju
faktisk - och trots allt så väljer jag att se den fina mannen i honom som jag vet finns där
men han valde ändå att inte låte den mannen bestämma - utan en annan del av honom som ville ge mig skit (och mig speciellt)

nog om det!
jag känner en liten strimla av glädje inombords idag - ett litet litet nytt hopp om mig själv

Inga kommentarer: