onsdag 10 oktober 2012

Låt det vara...


...det är en frihet i att acceptera att det är som det är;
att inte försöka fixa till varken situationen eller att anpassa
sig själv efter hur jag "borde" känna och tycka.
Jag älskar gunnar - låt mig göra det då!
Han är inte här - inte mycket jag kan göra åt det!
Anpassa inte det du uppfattat efter hur det ser ut - lita på dig själv!
Om inte det du uppfattat vill/har förmågan att anpassa tillvaron efter det - låt det vara!


men....

Äntligen - kan jag känna frihet
Äntligen har jag fått en tidsfrist - och kan slappna av

Jag vet att det låter knäppt för den som inte ser helheten som jag
varit i - och jag skulle själv undra om någon berättade för mig så
som jag sett det...
men det har som jag sagt tidigare också lärt mig att inte bara se det
som syns utåt...

Inga kommentarer: