torsdag 18 oktober 2012

När jag vaknade idag...

...trodde jag nästan att det skulle vara omöjligt att gå till jobbet igen.
Ryggen är hemsk - men jag har strechat lite och tagit min tablett (en något starkare variant) och den börjar verka nu. Värken är inte borta men mycket "avrundad" så iväg till jobbet.
Veckan jag var sjukskriven spelade inte hur många tablett - inte ens morfin som jag fick på akuten - någon roll, det fanns inte en chans att jobba då. Jag kunde knappt gå till toaletten och när jag väl var där så grät jag när jag satte mig på den - och speciellt när jag väl satt där så var smärtan som knivar.

Nästa vecka får jag komma till min gamla sjukgymnast igen och får lite hjälp till.

Jag vill verkligen inte var sjukskriven - har önskat att jag fick vara ledig men det är inte samma sak som att vara hemma mer, mer eller mindre orörlig satt i ett tillstånd där jag inte orkar göra något eller gå ut någon stans.

Så ja, det blir en bra dag - trots allt

Inga kommentarer: