onsdag 21 november 2012

Vaknade före klockan

...med att "tappa" huvudet utanför sängkanten (hade vänt mig på tvären i sängen?)
...med smärta i ryggen
...med saknad efter gunnar - som ger sorg i hjärtat

jag vill inte sätta upp skyddsmurar, jag vill inte mura in, jag vill inte förnedra mig själv eller "knäppa gunnar på näsan" för att hålla borta dessa känslor

Det sitter i den här gången - sedan några dagar - och det är inte roligt men jag måste låta det vara (det är inte farligt)

Jag säger än en gång
Tankebyggnader och bålverk ska rivas ner till stoft som flyger iväg när vinden sveper förbi

Det blir en bra dag i dag med - trots både saknad, sorg och smärta (både i hjärta och rygg)

Tre bra saker med mig själv:
* jag älskar
* jag vill väl - även dem som inte vill mig väl (faktiskt!)
* jag ser människor (om jag inte har för ont själv så det ligger i vägen för orken att se)

Inga kommentarer: