onsdag 7 november 2012

Jag älskar att göra människor glada och att finnas där för dem som behöver mig...

...och jag vill tillbaka till att vara den människan.
Det som jag behöver för att klara av det igen är att inte glömma bort mig själv när jag gör det.

Gör jag det för att det är rätt, jag vill (ibland  - inte ofta - är det rätt även om jag inte vill men då vet jag det också), orkar, har möjlighet och tid utan att det medför stress för mig?

Jag tappade bort mig själv - och den förmågan - helt under tiden med gunnar.

Jag levde med lögn - och det klarade jag inte!
Magkänsla pockade på hela tiden - så jag kunde inte blunda för det heller.

Ärlighet är alltid bäst - även om den gör ont!

Det är något jag alltid sagt till dem jag stöttat och som pratat med mig tidigare också.
Var inte egoistisk  är en annan - tex stanna i ett förhållande som man inte vill vara i bara för att ha någon att gå till när man inte har något "bättre" att ägna sig åt (behöver inte vara en annan älskare/inna)

jag vill tillbaka till den jag är - men med åtanke på mig själv så jag kan vara bättre på det jag kan!

Inga kommentarer: