söndag 18 november 2012

Tacksam

Trots saknaden av gunnar. Trots min smärta i ryggen.
Trots att mitt barn är sur på mig - även om jag vet att
den här gången har inte jag fel.
Trots att jag då och då känner mig ensam.
Trots att jag arbetar med mig själv och mina tankemönster
för att förbättra min tillvaro.
Trots att jag inte längre vill skylla på någon annan för
att det ser ut hos mig som det gör (jag fråntar inte andra
deras ansvar för deras handlingar ändå).

Foto

Tre bra saker med mig:
* Jag blir inte bitter                                    (någon längre tid) det är för jobbigt
* Jag tappar inte hoppet                             (någon längre tid) därför jag mår bättre av det
* Jag tycker inte illa om någon                  (någon längre tid) därför jag vill inte bli bitter

Inga kommentarer: