fredag 9 november 2012

När jag kikar tillbaka lite....

DEt har verkligen gått upp och ner
från upgivenhet till hopp och tillbaka igen
säkerhet och ösäkerhet om vart annat

Oj, vilken karusell det har varit att bli kär i gunnar...
och allt han hade med sig
som lockade fram både bra och dåligt hos mig
även om det dåliga känns så mycket mer att jag (och han) har blivit förblindade av det dåliga
och det har varit mycket - och tagit mycket
med det som var bra - var mycket bra!

och jag vill minnas det som var bra - både hos mig och honom samt oss
och genom allt som varit rensa bort det dåliga - hålla fast vid det bra

oavsett vad som ska hända i framtiden  så ska inte det dåliga få följa med mig - mer än som en lärdom men inte en lärdom som gör mig hård eller bitter - utan bara får mig själv att inse att jag har rätt att lita på mina inre känslor
och jag har rätt till mina känslor, inre tankar och behov - och rätt att få dem tillfredsställda (lika mycket som vem som helst annars)

ny dag - ond rygg - men det blir en bra dag ändå tror jag

Inga kommentarer: