tisdag 20 november 2012

Några ord "på vägen"...

Dagens tanke hos Ruasch: "det finns alltid en väg ut ur det som är"
Dagens kloka ord hos Kaela: "lycka är kommer inte som ett resultat av att få något vi inte har, utan av att uppskatta det vi redan har"



Från; http://angelwinks.net/versepod.html

Hur mycket sorg och hur mycket smärta jag har känt pga gunnars beteende.
Jag vet att det säga att ingen kan göra dig illa om du inte tillåter det - och det är sant för innan gunnar var det sällan jag visste att någon gjorde mig illa. Jag dolde det så bra att jag inte själv förstod det - och därmed tillät jag dem fortsätta göra mig illa - utan att egentligen förstå det.
Jag öppnade mig och jag gjorde mig sårbar för gunnar - så det var mitt fel att han kunde göra mig illa? Jag kan inte se det så - han valde också...
Men
Det var inte det jag skulle prata om!
Jag skulle säga att hur mycket sorg och smärta jag känt pga gunnars beteende - så är jag tacksam att han kom in i mitt liv. Jag har känt äkta/sann kärlek och jag har fått äkta kärlek (även om han inte kunde stanna i den) och jag har fått ur mig en massa skit som funnits inom mig sedan barndommen och jag har vuxit som människa pga det...
Jag är tacksam

tre bra saker med mig:
* Jag är tackam för gunnar
* Jag är glad över att ha fått det jag fått på denna resa
* Jag är bara glad över att jag är jag - och att hat inte får rot hos mig

Inga kommentarer: