tisdag 6 november 2012

Funderinga kring att vara den där knäppa som inget fattar

Jag är en av de där som inte kunde släppa taget - en av de där som inte fattade
De som tjejerna som fick eller hade killen säger är sjuka därför att de inte släpper fast
han gått vidare.
Jag kan se från mitt håll - och från mitt håll var det inte så enkelt - han ljög och manipulerade
ända in till sista minut
När jag sa till honom "ta inte kontakt med mig - om du inte är beredd att satsa på mig" så ropade han på mig när jag inte såg honom (när jag satt och fikade med en vän) bara för att hälsa på mig

Om du tror på honom  så varför tror du inte att jag tror på honom har jag velat skrika till dem
om han inte är beredd att ta det öga mot öga och be om förlåtelse för hur han betett sig och stå för sitt idiotiska beteende till mig varför tror du att han är beredd att göra det till dig

I 12-stegsprogrammet som många av dessa kvinnor (som har fått honom) hänvisar till står det att man ska gottgöra dem man gjort illa.....om han inte gottgör mig så har han heller inte gått vidare ville jag skrika då när de "stadiga" kvinnorna påstod sig veta att han försökt göra sig av med henne

Försöka göra sig av med är inte att ens stunden tala om att han tycker det är mysigt att umgås och verkligen ha en trevlig stund med någon för att sedan undvika henne i ett antal dagar (tills nästa gång han vill ha bekräftelse på att hon är kär i honom)
inte ens om han säger att det är bäst så här - för att sedan ringa för att höra hur hon mår och att han tänker på henne

VArför är de här kvinnorna som han säger att jhan satsar på och inte vill ha något med den andra att göra så förbannat säkra på att han inte har gett den andra  uppmuntran där hon fortfarande kan hålla kvar hoppet på det som han en gång lovade henne?

Jag är varken dum eller sjuk i huvudet; jag kollade honom för att få fram sanningen, jag skrev till honom - men jag tog aldrig kontakt med någon av hans tjejer även om jag kunnat - men han hade gett löften som han hela tiden gav små "näringskickar" hela tiden
Han gav upp när jag kallade honom en förbannelse - något som jag trott varit en välsignelse

Varför jag tänker på detta nu - därför att jag gick in på en sida där någon sk fast kvinna har yttrat sig - om "mig"....

Du har råkat ut för samma typ som jag - jag är inte skurken - det är han som är skurken
det jag gör (gjort för jag gör inte mer) är bara ett symptom på hur jag blivit behandlad av honom

Blir jag slagen får jag kanske blåmärken - men det minsta som händer är att jag får en rådnad
Blir jag knivskuren så blöder jag
Slår en läkare mig på knät så reagerar jag med att sparka - om jag är frisk
Det jag gjort är inte mer än ett blåmärke, en blödnad eller sparken med benet

Men det är psyket som fått en smäll, blivit knivskuren eller kollad om nerverna fungerar som de ska.
Allt och lite till på en gång
För när hjärtat blir utnyttjat då försvagas hela människan - det finns t.o.m. folk som dött av brustet hjärta (otroligt men sant) och andra som helt tappat livslusten

Om jag ska vara ärlig - tror jag att det händer när man blivit så manipulerad och lurad in i att älska och ge sig själv och sitt hjärta till någon - som aldrig velat ha det utan bara få sig själv bekräftad.

Jag är ledsen för dem som fortfarande sitter fast - så de inte kan låta bli att göra sånt de egentligen inte vill
Det räcker med att som jag sitta fast med hjärta och känslor i någon som gör det, som jag ville göra med honom, med någon annan.

Men som jag sa - det gör inte längre ont!
Även om det känns ledsamt

Inga kommentarer: