måndag 19 november 2012

Att tiden inte gör något det är då säkert...

För om tiden gjorde något så skulle jag inte längre sakna gunnar - men det gör jag fortfarande
Tiden gör inget men jag kan göra saker i mig själv, med mig själv och bearbeta mina känslor
och många känslor har jag fått utredda
och en del av dem är helt borta för jag vet att de inte är sanna...
Oavsett hur saker ser ut så är jag till exempel inte värdelös som är en känsla som har funnits inom mig sedan jag var barn (men som inte haft så mycket tydlig kraft - eller varit så synlig utåt) som blossade upp som "en fruktansvärd eld" när gunnar gjort som han gjort - och ärligt underströk jag det också en tid.
Men det är inte sant!
och den känslan är uppdragen med roten idag

Men saknaden efter gunnar är inte borta ...
Och idag är den extra stark - varför vet jag inte...men så är det ialla fall...

Inga kommentarer: