söndag 4 november 2012

Smärtan i ryggen

... har koncentrerat sig till ett specifikt område nu sedan någon dag.
Och man skulle ju kunna tro att det är lättare nu men det är som om alla smärta som varit på ett mycket större område är just koncentrerad just där.
Det är hemsk smärta - och jag har nu gått med den här smärtan i en månad - inne på min femte vecka - och jag förstår så mycket bättre de som har kronisk smärta. Hur svårt det måste vara att hela tiden ha ont men att ändå förväntas av omgivningen att man ska vara glad och hänga med.
Jag har som sagt var bara haft den här smärtan i fyra veckor men det börjar verkligen ta på och bryta ner psyket.
Jag tror ju inte att det här är kroniskt - och försöker inte att påstå att jag har samma sits
bara en liten smak av det som de med kroniska smärtor har - ingen god smak ska tilläggas!
¨
Är hemma en dag till - och försöker få så mycket vila jag kan - samtidigt som jag försöker få undan lite grann under tiden men det är svårt eftersom jag inte klarar att stå rakt så många minuter.

Solen skiner - och det hade varit skönt med en promenad men det får vänta...

Inga kommentarer: