söndag 25 november 2012

Frid...

Oj vad jag hoppas jag ska kunna komma ihåg vad som ger mig frid
Försvara inte det du vet är rätt
Försvara inte det du tror på
Diskutera inte varför som det ser ut som det gör - du börjar bara tvivla på dig själv

Dum?
Vad andra skulle tycka eller tänka är inte mitt problem!
Mammas åsikter om mig är inte heller mitt problem - och dessutom är det lögner!

Trött på att inte ha styrka nog att "stå kvar" när det börjar "blåsa" i mitt huvud och tankar

Sanningen är sanning - oavsett
rätt är rätt - oavsett

gunnar är där han är - oavsett - för att han har valt det
eftersom han är en människa med egen vilja får jag anpassa mig till det
 jag behöver inte acceptera det - men jag måste släppa det!

Lämna till Gud....och vila....

Tre bra saker med mig själv:
* villig till samförstånd
* respekt för andras åsikter och vilja
* inte hämdbenägen

Inga kommentarer: