söndag 25 november 2012

Jag gav allt jag hade...


Foto
Jag ångrar det inte för jag gjorde - trots vad som hänt och hur allt ser ut - rätt
Det är när jag tvekar på det som det blir jobbigt och jag mår skit.
gunnar har mitt hjärta kvar hos sig och han har därför också mig hos sig.

Men håller jag i det som är rätt - och inte släpper taget eller tvekar - så går det
att må bra ändå - för gör JAG rättspelar det ingen roll om andra gör fel
Varför tillåter jag något komma in i mitt huvud och få mig att tänka att jag är och gör fel - och göra mig illa - när jag vet att jag är och gör rätt?
Jag har ingen ork att kämpa mot längre - det är sant - men jag behöver inte
kämpa när jag har/gör rätt - jag behöver inte försvara det som är rätt för det försvarar sig själv!

Gud hjälp mig att släppa det som inte är mitt att hantera
hålla kvar det som jag vet är rätt - oavsett vad som hänt eller hur det ser ut -
utan att försvara mig/det eller försöka kämpa för att det ska se rätt ut
och låt mig få vila i att du tar hand om allt

 
Det bästa jag kan göra är att släppa till Gud!

Varför går jag tillbaka och river i det som jag inte kan göra något åt?
Vila!  Det är vila att lämna över det till Gud - oavsett om han tänker göra något eller inte!
Jag har inte gjort fel - när jag älskade - oavsett gunnars oförmåga att älska/vara ärlig/står för det han gör eller gjort/viljan att lägga hans handlande på mig.
(och jag nekar inte till mitt förvirrade beteende - som emellanåt var helt knäppt. Dock det var gunnar som tryckte på onknappen när han ljög/var otrogen etc för det hade inte hänt tidigare)

Inga kommentarer: