söndag 18 november 2012

Nu har jag något att skriva om...

...när jag känner mig liten, försvarslös och utlämnad, oavsett om det egentligen finns någon reel orsak till det så gör jag en sak som jag inte egentligen vill - eller är intresserad av - för att liksom straffa mig själv och visa mig själv att jag kan inte göra något för att förändra den "sanningen";
att ingen är villig att "ta hand om"/måna om mig och m.a.o. är jag värdelös.
Jag har nog berättat om detta någon gång förr också men behöver göra det igen nu - därför jag föll ner i den skiten igen...

Det ligger i barndommen - men så starkt inpräntat att även fast jag vet att det är en lögn så går jag på den gamla "sanningen" ändå ....

Min mormor brukade viska i mitt öra innan vi skilde oss åt "gör som mamma vill/säger - så blir allting bra"
men inget blev bra - spelade ingen roll vad jag gjorde

Det var hån, det var förnedring, det var slag och smällar samt utfrysning från gemenskapen hemma

Pappa var borta - och jag har fått reda på att hon såg till att han var borta (och på den tiden var det ju mammorna som bestämde den saken - om mannen inte ville stanna hos dem)

Jag vet att den sanningen hon präntade i mig - är en lögn
ändå
det är som en tatuering i min själ - men med tiden ska den vara borta helt - bara att nöta och täcka över gång på gång på gång med den riktiga sanningen...

Det gör ont att ens se hur fastetsat det kan bli....

Inga kommentarer: