torsdag 1 september 2011

Så trött idag

Jag var trött redan på morgonen och sov för länge för att hinna med träningen innan jobbet men det var kanske bra ändå för ...
Idag har det varit en jobbig dag - tankar som "anfallit" mig igen som kommit från ingenstans kan tyckas.
 Påminnelser om vad gunnar har gjort - och känslan av förkastelse eftersom han gjort som han gjort.
Jag vill inte bry mig om dem men när de kommer så där så gör de ont i alla fall.
Vi pratade ju i några minuter i telefonen i tisdags kväll och det var väldigt vänskapligt och behagligt.
Jag gick inte igång på något vis utan kände mig bara lugn efter det.
Jag kände mig nöjd därför att jag har sagt att jag är gunnars vän och det kände jag att jag var - utan att "köra över" mig själv.
Drömmen i natt? Skulle den ha kunnat ställa till detta?
Jag tycker det verkar konstigt i så fall - för det handlade absolut inte om det som hänt mellan oss/det han gjort med andra. Det handlade om hans barndom (även om det inte var sanning i den bemärkelsen att det var som drömmen sa - men det kan ha en symbolisk sanning) och det är ju inget som egentligen berör mig - annat än att det har effektuerat på nutiden (barndommen alltså)
Jag kom hem från jobbet och somnade på soffan - helt slut - och sov i tre och en halv timme.
Nu känns det bättre men jag vill inte låtsas som om inte de där tankarna som "anföll" mig inte funnits för jag har inte hittat (förstått) orsaken till att de dök upp.
Jag vill eliminera deras möjlighet att bara dyka upp utan förvarning!

Inga kommentarer: