lördag 10 september 2011

Lite gråtmild

Jag är ganska så nöjd och trivs med mig själv. Jag är glad för att jag har fått en storstädning med fönsterputs och allt gjort i mitt sovrum. Jag har lite förväntningar inför kvällen som är lite annat än vanligt. 
Ändå känner jag mig lite gråtmild.
Det har inget med gunnar att göra - saknaden finns men det har liksom bara lagt sig ner och gör sig inte påmind som den gjorde tidigare.
Kampen inombords finns troligen inte längre och jag har fått känna den riktiga känslan som det har gett.

Nej det är så mycket tråkigt som har pratats om sista tiden - och finns i nyheterna. Det handlar om 11 September för tio år sedan och det pratas om "alla" katastrofer som hänt de sista decennierna - och hur folk kommer ihåg var de var och vad de tänkte/kände.
En bekants vän har dött helt utan förvarning och hon känner sig ledsen.
Det finns så mycket elände - svält och krig just nu i värden förutom alla väderkatastrofer.
Det tynger mitt sinne en del och jag känner att det är tråkigt i världen.

Jag kan inte göra så mycket åt att det är så i värden men jag kan le åt människor och jag kan vara en vän till någon som inte kan vara det till sig själv - i detta fall tänker jag på gunnar - utan att det skadar mig själv.

Ja gunnar har en stor del av mitt hjärta men jag kan inte ta hand om hans problem

Nu ska jag njuta av min fina lägenhet och
ha en fin kväll

Inga kommentarer: