måndag 19 september 2011

Efter en skön helg

Hemma igen - i går kväll - efter en härlig helg med goda vänner i fin natur och miljö.
Väl hemma så träffade jag gunnar - på sätt och vis på mitt initiativ men ändå hans.
Det gick över vänskapsgränsen - inte på något vis manipulerat av gunnar - utan helt med min insikt.
Jag vet inte om det var dumt eller ej.
För tillfället känns det bra!
Och jag har inga som helst förväntningar eller förhoppningar på gunnar och jag har ingen tanke på att jag ska försöka få det här att bli något annat än vad det är.
Jag håller mig till tanken om att jag är gunnars vän - inget annat!
Jag känner inte att jag har sprungit runt i skogen för det som hänt och jag är varken ledsen eller bekymrad.
Jag har lämnat situationen och gunnar till Gud och går, med blicken  framåt, stadigt vidare på vägen.
För övrigt får gunnar hålla reda på sig själv!
Fortsättning följer - jag ska noggrant hålla "ögonen" på mig själv framöver.

Inga kommentarer: