lördag 3 september 2011

Jag blir så glad...

...när jag läser andras bloggar och märker att det också uttrycker att de ibland inte har nåt vettigt att säga eller känner att de skriver "torrt".
Det är inte så att jag missunnar dem att skriva bra och lätt men jag känner mig mer "rätt" då - för jag känner så ofta att jag skriver på ett "torrt" tråkigt eller obegripligt sätt.
Samtidigt så skriver jag ju för mig själv och med mina tankar som jag behöver få "vädra så det kan ju inte bli fel på så vis.
Jag förstår ju att den som kan hitta hit kan tycka att det är konstigt eller knäppt - det jag tänker och skriver - men det är min "värld" och mina upplevelser jag skriver om. Och som jag har uttryckt mig i bloggen så är jag inte ute efter att vara korrekt enligt några normer eller åsikter.
Jag vill bara komma vidare med mig själv och få ro i mig själv så att jag klarar min tillvaro som slogs sönder - när jag förstod att gunnar inte "höll" - så att jag kan stå "rak" oavsett vad som kommer att hända.
Bloggen är min ventil!

Inga kommentarer: