fredag 2 september 2011

Fredag

Jag förstår inte varför jag är så trött...
Igår eftermiddag sov jag ju flera timmar på soffan och ändå så somnade jag före tolv i går kväll och sov ända till 8åtta i morse. Trots det känner jag mig trött.
Förstår inte logiken. .... men jag gick en lång tid och inte andades som jag skulle - innan jag fattade - och jag får fortfarande korrigera mig om dagarna för jag återgår till att andas ytligt ganska ofta.
Jag förstår bara inte varför!
Jag vaknade och var ledsen också - ledsen för att gunnar är där han är och inte med mig. Men jag förstår inte det heller för jag går inte omkring och tänker på honom så dessa dagar. Det är som det bara kommer över mig utan att jag ens har gjort något för att det ska vara där. Eller är det något jag behöver ta tag i?
Jag är ledsen för att han valt som han valt. För trots missbruk så har han valt det han har gjort (valt att följa missbruket). I stället för att välja att vara ärlig med mig så har han valt att vara oärlig med andra.
Men vad kan jag göra åt det - mer än erkänna för mig själv att jag är ledsen och har rätt att vara ledsen samt att jag inte är dum som är ledsen (därför att gunnar valt som han valt). Jag kan vara kvar i känslorna i stället för att försöka gömma undan dem eller trycka ner dem. Det är lite jobbigt men känslan är inte så där hysterisk som den varit tidigare - så jag kan nog hantera den.

Ja en dag kvar på jobbet sedan så är det två dagars vila - eller i alla fall ingen tidspassning om jag inte vill - så jag ska väl kunna komma i form igen till mångdagen.
Jag trivs på mitt jobb så det är i alla fall inte det!
Idag blir det promenad till jobbet - fredagar är sådana då jag inte har något före eller efter som ska passas.

Det blir en fin dag!
Ha det gott!

Inga kommentarer: