fredag 16 september 2011

Långt upp i skogen

"Någonting" får mig att inte må bra nu - jag känner att något är helt galet - och jag har verkligen inte lyckats att hålla mig kvar på vägen.
Jag har varit långt upp i skogen i kväll - fast jag försökte göra allt för att inte ta mig ens ut till vägkanten.
Jag försökte säkert att kontrollera mina känslor/rädslor igen i stället för att bara låta dem vara (finnas) och det förde mig långt upp i skogen - långt upp!
Jag vet inte om jag ens nu har kommit ner där ifrån.
Just nu vet jag inte alls.

Jag som här om dagen var så glad - för att jag strålade (för jag mådde så bra) - var det högmod som tog över hos mig? Trodde jag var stadigare än jag var?

Men på något vis tror jag inte att det var det - något är knas och jag "känner av det" fast jag inte vill.
Det som var problemet idag var att jag inte klarade av att bara låta känslorna finnas - och lämna dem och orsaken till Gud.
Jag måste släppa kontrollen över mig själv - men inte släppa mig själv.

Jag kan inte styra över det som kommer över mig - men jag kan släppa taget om det. Jag behöver inte göra något åt allt och det är inte farligt att det finns.
gunnar är naturligtvis en del i det som kom över mig - en oro som inte känns bra - men jag har sagt och jag vet att gunnar måste gå igenom det han ska - oavsett vad jag känner, vill eller tycker.
Men jag vet att det är honom jag känner av - tyvärr så är det så.
Oftast nu för tiden så klarar jag av att känna av honom - och "bara" lämna det men den här gången "gick jag bet".
Jag vill egentligen inte berätta att det är en känsla av att något är "galet" hos gunnar - för jag förstår att de flesta som "hör" något sådant tror inte på det.
Men låt så vara då - det är min blogg och jag vill att den ska vara sann - att jag inte låtsas och spelar för att det ska låta bra i andras öron.
Jag behöver få bli fri och kan jag inte vara rak i en blogg som nästan ingen läser så kan jag inte vara rak någon stans - och jag kan inte bli fri och klara av att se mina känslor och rädslor i vitögat.

I morgon reser jag bort - nästa direkt efter jobbet - med några vänner. Jag hoppas att jag ska kunna glömma bort den här "skogsutflykten" då. jag vill inte slå på mig själv för att jag misslyckades i kväll. Jag vill bara ha det trevligt i några dagar med goda vänner!

Inga kommentarer: