söndag 11 september 2011

Min söndag

Jag har hållet på och sytt till mitt hem idag - jag känner mig nöjd för det ser lite mer ut som jag vill ha det för var gång jag gör någonting nytt.
Jag har haft en dag idag där jag känt mig så nöjd och tillfreds samtidigt som jag känt en sorg som legat i hjärtat.
Det är så här jag brukar känna när gunnar gjort något som gjort mig ledsen (fast jag inte vet det förr än efteråt) men jag vet inte om det är det jag känt idag.
Jag har låtit sorgen få finnas - har inte försökt göra något för att rymma från den eller stänga inne den. Jag har inte heller tagit kontakt med gunnar för att "lätta på trycket".
Jag har bara varit, sytt under tiden och tittat lite på tv:n också.

Nu är jag trött och sorgen börjar lägga sig och tillfredsställelsens tar över mer och mer.
Dags att krama kudden för morgondagens görande.
God natt! Dröm sött!

Inga kommentarer: