lördag 3 september 2011

Ännu en lördag

Idag är ännu en dag som inte riktigt känns som jag skulle vilja att den gjorde.
Kan inte göra mycket åt det - det är samma känsla som jag haft "alltid" när gunnar gjort något som inte jag är glad för - bara konstatera att känslan finns där och låta den få finnas utan att försöka gömma mig eller dra i något.
Det är skönt för mig att den inte har samma kraft som den haft tidigare utan att jag kan hålla den på dess plats och dess betydelse.
För så länge jag inte kan göra något åt vad gunnar gör så är det bara dumt att känna av hans görande - utom möjligen för att be Gud ta hand om honom - vilket jag tänkar göra.

Annars är dagen ganska bra - förutom en kramp i ena vaden som började i natt och inte riktigt vill släppa taget.
igår var jag ute med vänner. Vi åt gott, drack gott, pratade och hade skoj.

Idag skulle jag vilja ta mig iväg till Ikea men det varkar vara kort inom tid till det idag så jag får nog ta det en annan dag. Jag behöver köpa mig en byrå för min gamla är trasig. Kanske onsdag kan bli en bra dag.

Idag blir en lugn dag i alla fall.
Kanske en fika med några vänner framåt kvällen.

Inga kommentarer: