lördag 3 september 2011

Känner mig avslappnad, harmonsik och lugn

...jag tror att jag kan komma till den känslan helt enkelt bara för att jag erkänner för mig själv hur jag känner - och att det inte finns någon som påstår att det är min livliga fantasi som gör att det blir så knasigt.

Jag har under dagen bara lämnat alla tankar till Gud -- låter honom ta över allt så att jag slipper ta det mer än jag måste. Jag känner känslan det känns när jag blir påmind om något gunnar sagt eller gjort för att han varit arg på mig då jag satt gränser tex. eller när han bara struntat i mig för att vara med någon annan. Inte så ofta jag klarat av att sätta ordentliga gränser men när jag gjort det då har jag fått en "smäll".
Han har inte tyckt om att jag sett hans görande och havande och har jag dessutom sagt ifrån - på riktigt - så har han inte blivit glad.

I vilket fall så känns det riktigt bra inombords just nu - förnöjsamhet kanske man kan kalla det. Jag har liksom känt sorgen men inte känt smärtan det orsakat. Så skönt att kunna ta det som verkligen är viktigt men slippa det som vill "förgöra" mig.

Jag hoppas att gunnar mår och har det bra - oavsett vad han har för sig idag.

Jag mår och har det bra i alla fall.
Lite trött efter gårkvällens utebus är jag förstås - somnade ju inte förr än efter 4 i morse - men jag känner mig bara lite smått "flummig" (utan något stimulantia som framkallat det)

Allt gott!

Inga kommentarer: