onsdag 14 september 2011

Kontrollen

När jag pratar om kontrollen - så är det över mig själv jag försöker få kontroll.
Någonting inom eller utom mig gör mig orolig och rädd.
Detta gör att min "medberoendeperson" försöker ställa min känslor och behov utanför mig själv så jag inte kan känna dem. Detta är inte bra för mig för det får in mig i ett "maniskt" tänkande och till viss del handlande.
"Om jag gör si eller så så kommer det att lätta", "om jag ändrar mina tankar så kommer inte smärtan (tex) att finnas längre" m.m.

Jag har helt och hållet förstått att jag inte kan göra något för att ha kontroll på gunnar - så det försöker jag inte med längre.
Det jag gör "med" honom är bara sådant som jag verkligen känner är rätt för mig

Men hur det än är så måste jag våga släppa kontrollen över mig själv också - jag vill inte längre ha mitt sanna jag instängt så som jag var innan jag träffade gunnar.
Jag vill få leva ett rikt känslomässigt liv (även om jag inte lätt ger bort min kärlek och mitt hjärta ändå)

Nya tag!
Hålla mig på vägen så går det som det ska

Inga kommentarer: