lördag 25 augusti 2012

Några dagar har gått sedan senast.

Jag har varit i vila - i väntan på vad som ska komma
Jag kan inget göra för det som komma ska - och jag vet ju inte vad det är så jag kan inte förbereda mig heller
Det är bara att vila!

Det har varit bra att komma tillbaka till jobbet - kändes roligt och alla bara är så glada att jag är tillbaka.
De saknar mig när jag är borta - det är ingen som gör mitt jobb då heller (även om vissa bitar av det måste någon ta hand om)

Igår kväll var jag med på en kvällstur ut med kollegor - och det var så roligt och så skönt avslappnande.
När jag kom hem på kvällen - eller om det var i dag på morgonen - så kom jag att tänka på förra året när vi gjorde en liknande resa och det var trevligt men jag tänkte på gunnar nästa hela resan och önskade att det var vi som gjortde utflyckten
I år hade jag inte en tanke på honom under hela kvällen och det var verkligen skönt -
och säkert det som gjorde det hela så roligt och avslappnade som det var

När jag kom hem så pratade jag i telefonen med en vän jag har nedåt i landet - till klockan tre i natt.
Sen sov jag väldigt gott - och vaknade vid halv tio- tiden rätt så utvilad

Jag känner mig nöjd - även om saknaden efter gunnar fortfarnde finns så gör den inte mig illa längre.

Jag tror att mailet jag filar på också hjälper mig framåt.

Matdags nu!

Inga kommentarer: