tisdag 7 augusti 2012

impulser

I ett par dagar har jag fått "tankar/impulser" att göra saker för att få till en reaktion hos gunnar.
Jag har hittills inte lyssnat - och jag ber Gud om frid och omsorg så dessa tankar/impulser inte längre får tränga sig fram till mig.
Jag tänker att det är som abstinens - jag har inte gjort någonting som lugnat ner mina tankar kring gunnar (ja de är inte så där jätteenorma som de en gång var men ändå) för att liksom hålla lite koll....
Inte för att jag har haft någon koll ändå men...

Jag vill helt enkelt inte längre ägna min tid åt gunnars förehavande
gunnar är där han är - där han valt att vara - och så får det vara tills han byter riktining
När han gör det är det han själv som ska ta den nya riktningen - och dit han vill
Det är inte jag som ska försöka "ruska om" honom
För det första är det inte min sak
för det andra sliter det på mig
för det tredje så spelar det ingen roll om gunnar själv inte vill.....
Idag har varit en bra dag
Jag har träffat en god vän
Men jag blev mycket blöt på vägen dit
Det var som himlen öppnade alla kranar som fanns
Som tur var hade jag med mig en regnkappa - som räddade mig lite grann
och på hemvägen hade regnet gett med sig..

Nu blir det kuddkram - och förhoppningsvis söta drömmar

Inga kommentarer: