måndag 27 augusti 2012

Breaking up...

Det kändes verkligen skönt att få sätta in de orden i går.
Ja. jag säger upp med den kalabalik som mitt inre kaos orsakade - mest mig själv, för det var jag som levde med det även om gunnar fick ta del av det
Men gunnar flydde.
Man kan säga att han kastade glasskålen, som jag satt i ,  i golvet och lät mig plocka upp bitarna
och jag skar mig och jag fick glasstickor/småskärvor i fingrar och fötter

Jag fick upp skålen ändå - jag gav inte upp även om jag vräkte ur mig en del under tiden
Jag har fått ut alla stickor/småskärvor ur både fingrar och föttet och allt trasigt är bortkastat
det finns en del sår som inte är färdigläkta - men de håller på att helas

Skålen var inget att ha men jag är!

gunnar var naturligtvis omedveten om att jag satt i en glasskål - han trodde att han "bara" knuffade ner mig men det visar att ...
gunnar sitter i en egen skål - men i stället för att kasta den i golvet - också - när jag påpekade att han också satt i en valde han att tycka/säga att jag var knäpp, fly och starta upp någon annan stans

Jag önskar honom inget ont men gunnars skål kommer också att kraschas en dag - och det kommer att svida!

Men jag är klar med all drama som funnits i mig och i mitt liv och det känns skönt - så skönt!

Inga kommentarer: