fredag 31 augusti 2012

Återskap sin frihet

"Att skriva är att återskapa sin frihet" okänd

Detta läste jag på bloggen "tankehopp" - och jag tar hit det för det har verkligen stämt med mig

Jag återtar den frihet jag var född att ha - men blev berövad redan i barndomen och det här med gunnar band mig i något som inte var jag

Jag hade gått ett tag - men det är den här bloggen som hjälpt mig komma vidare

Jag har ett tag kvar innan jag är fri fullt ut - tex så jag vågar berätta vem jag är för ens dem som varit i lika situation som jag
Jag vill inte berätta för dem som inget vet och som inte vet hur man kan bli

Jag har några vänner som jag berättat för en del och en som jag berättat mycket - nästan allt
men resen ska jag inte berätta för

Ibland är det sunt att inte prata också....

Inga kommentarer: