torsdag 2 augusti 2012

Igen har jag bytt...

Jag har bytt namn på bloggen igen - det känns rätt idag
och det känns bättre och bättre inom mig


Jag får lite nu och då ha en diskution med mitt omedvetna (lilla jag) och tala om för henne att jag har den koll jag ska, kan och vill ha och att något annat inte är att tänka på...
Jag får tala om för henne att jag är en klok och snäll vuxen som bryr mig om hur hon/jag mår och att hon kan slappna av - hon behöver inte oro sig för något längre utan bara vara så som barn har rätt till att få bara vara
När jag tar ansvar för mig så mår jag bra
Jag behöver inte ta ansvar för någon annan - speciellt inte någon annan vuxen

Jag väntar på att saker ska bli som de ska vara - fullt ut - och innan dess måste det ske som ska ske
Vad det nu må vara - det kan jag (den lilla) inte styra över....
Speciellt om det inte handlar om mig

Inga kommentarer: