onsdag 1 augusti 2012

Jag kan inget göra

ochjag ska inget göra - jag vill inget göra
men något inom mig vill verkligen inte vila - det vill försöka få kontroll över sånt som inte är mitt att få kontoll över
Jag släpper det! Jag släpper det! Jag släpper det!

Gud hjälp mig att släppa det jag inte kan förändra, förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.
Jag har förtått skillnaden för länge sedan men den inom mig - mitt lilla jag - vill inte acceptera det
troligtvis av rädsla att det inte ska bli okej
men jag vill bara tala om för henne; det blir okej oavsett hur det blir - och det viktigaste är att tycka om mig själv (henne) för när vi bryr "oss" om "oss" så försöker vi inte fixa till det som är fel - utan bara vilar i att vi tycker om "oss" och att jag mår bra för att jag är jag

HON dög mycket väl till - och JAG är mer än bra som jag är!

Andra får ta hand om sig själva - oavsett om det gör felaktiga eller rätta beslut!
Jag behöver inte lägga mig i - och jag behöver inte heller veta vilket det är.
Rör det mig kommer jag så småning om att bli involverad
Är det något jag inte mår bra av - hoppas jag att Gud låter mig slippa veta eller ta del av det.

Inga kommentarer: