torsdag 9 augusti 2012

Har inte så mycket att säga just nu

...men när jag ser något tänkvärt eller så kan jag dela med det...

Jag mår riktigt bra just nu
men jag är fortfarnde under bearbetning

I natt tex drömde jag en dröm som var så tydlig; jag pratade med Gud och i samtalet så sa jag; 

"gunnars beteende, konsekvensen av det (mitt knäppa beteende) och resultatet som blivit hittills har gjort att jag tappat tron på mig själv, dig Gud och på män allmänt - jag behöver hjälp att bygga upp det igen"

Det visar mig att jag fortfarande är under bearbetning - jag är inte hel ännu!
Jag vet också att jag fortfarande har sorg - och att jag saknar gunnar

Men jag vet att sorgen kommer att dämpa sig men jag kanske helt enkelt bara får leva med saknaden

Jag tror - och det är inte bara envishet - att det var rätt/vi tvä var rätt egentligen men nu är det som det är och jag har accepterat att det är det

Jag mår bra - riktigt bra
livet snurrar inte runt gunnar längre - och det är så skööööööööööööönt!

Jag är som på en viloplats just nu - ett läger som får mig att slappna av och vänta på det som ska komma
Semester och njuter av det än ett tag till
Det är skönt att bara ta dagen som den kommer

Den här sommaren har gått åt åt mig!
Visst har tankarna på gunnar kommit - men de har gått iväg fort igen
Det är den första sommaren som det varit så på fyra år - nej jag har räknat det det är fem år! "Huah"

Det värsta är att han har "blåst upp sig" på min bekostnad
Kan inte låta bli att tänka "undrar om någon annan får honom uppblåst nu - eller om han blir nedplockad ordentligt?"
Men tanken kommer - och den går igen!

Jo det blev visst en del skrivit i alla fall ....
men egentligen så mår jag riktigt bra .....och vilar i väntan på det som ska komma....

Tjoho!

Inga kommentarer: