torsdag 3 maj 2012

Varför

Jag kan inte låta bli att undra varför jag skulle fastna
varför jag öppnade mig själv - som varit tillstängd hela mitt liv - för gunnar som bara ville göra mig illa
Som bara ville ha det som fick honom att kunna slå sig för bröstet och säga "vilken karl jag är"
och sedan bara sätta foten i ändan på mig utan att berätta det alls

Jag fick känna det - men han förnekade det
DEt var jag som var dum som trodde det

Jag tror att han beter sig snällare mot kvinnor som visar honom att han betyder inget om han inte sköter sig som de vill - och när det börjar slappna av och tror på att de har honom där de vill så är de inte heller intressanta längre...

Men det är inte mitt problem - det är hans och det är deras

Jag har äntligen kommit till kärnan av min kamp
att ta hand om ett hjärta som är så sargat men jag har inte kunnat se´det för allt annat som visat sig - och för leken gunnar haft med mig
ända in till slutet
nu har det gått ett halvår sedan vi sågs - ändå är det inte förr än nu som jag ser vad han egentligen har gjort
jag har skyllt på mig själv att jag krånglade till det
jo jag krånglade till det - men jag vet att jag hade inte kommit dig om gunnar varit skysst
(och han har inte ens försökt)

Jag har bråkat med Gud och jag har slagit på mig själv
jag har försökt att få till ett vettigt samtal ,med gunnar men oavsett om jag varit trevlig, irriterande, provocerande eller ilsken så har det inte gott
Vid vänlighet har jag fått svar "tack för dina tankar!"
vid allt annat en total tystnad

vid någon enstaka gång har han pratat - men efteråt har jag fått veta att det var lögn allt så det hade kunnat kvitta

Mitt hjärta är sargat - det blöder och gråter
och jag vet fortfarande inte hur jag ska kunna få det att läka
Jag försöker att hålla i det varligt - men när jag försöker med det blir jag såååååååå arg att jag bara skriker och skäller
jag spiyr ur mig galla som inte är av den här världen - men hjärtat mår inte bättre

Jag har haft det så lugnt en tid nu - så kommer det här

Jag vet inte om jag ska ta det som en välsignelse eller en förbannelse
hur som helst får det mig att känna mig hatad och föraktad

Men jag har kommit förbi hatet i alla fall - jag hatar inte gunnar längre

Inga trevliga känslor!

Inga kommentarer: