torsdag 10 maj 2012

Vaknade av ord som ville såra mig

...från ord som pratade inom mig....
Jag lyssnade inte en röst som försökte locka mig att göra något dumt- (skriva ett sms till gunnar. Jag som inte har använt telefonen för att nå honom på mer än ett halvår skulle helt plötsligt få ett ryck och göra det ....så sjukt!
Jag lyssnade inte på något av det - men ändå klev jag upp med bitterhetskänslor

Jag har rasat av mig dem - här hemma inför mig själv och Gud
och nu känns det bättre - för jag mår väldigt dåligt när bitterheten försöker slå sina klor om mig

Det känns faktiskt så fel att jag gått omkring och mått skit och  blivit utnyttjad genom mina känslor medan gunnar bara går omkring och njuter av tillvaron - och....

Men det är inte mitt problem egentligen - mitt problem är att tänka på att mitt hjärta och min själ ska få bli helat och upprättad.
Jag tror att dessa tankar och bitterheten vill hindra det

Nu är jag ganska trött men jobbet väntar så jag får ta tag i mig själv och ge mig iväg.
Det blir bra när jag väl är där - för jag trivs
Sen är det fredag i morgon!

Inga kommentarer: