lördag 5 maj 2012

Gråtit

Idag har jag gråtit - flera gånger.

Jag har gråtit men inte som jag gjort förr - för att gunnar betett sig som han gjort eller att jag känt mig dum som trott att jag skulle bli älskad den här gången.
Jag anklagade mig mycket - så som min mamma gjorde när jag var liten och min pappa försvann - för att vara dum som trodde att jag som var så dum, elak och egositisk skulle kunna älska mig.
Att jag fick bo hemma var ju bara för att hon var så snäll som stod ut med mig....

Men idag har jag inte gråtit för att gunnars förehavande - utan för att mitt hjärta gjort ont

Jag hoppas att det är ett bevis på att mitt hjärta börjar att helas - och att jag gör rätt för att det ska ske

Jag vet ju inte som sagt

Jag varken hatar gunnar eller är arg på honom längre
jag har förlåtit honom och jag tror på det jag trott på och på det jag känt från honom

men jag inser att han valde vägen som skit i stället - och det får jag acceptera
jag vill ha en go man inte en skit!

Inga kommentarer: