tisdag 8 maj 2012

i natt hade jag en dröm

Den handlade om mig och gunnar - och den var faktiskt lite otäck när allt kommer omkring
Den visade oss två i den relationen vi var

Jag skickade drömmen till honom men jag tror ju inte att det spelar någon roll - för jag tror inte han vill se sig själv (vilket jag tror är en del av hans elakhet mot mig - men inte hela orsaken)

För mig visade drömmen att jag är mild och svag - men också kraftfull och stark och kan ta för mig eller skydda mig - även om den svaga ligger ner så är den starke så mycket starkare och också större än den svaga.

Jag tror på ett sätt att det blir så inombords när man inte haft någon att lita på

När jag äntligen litade på någon (gunnar) så gav han mig "käftsmällar" så jag såg stjärnor men det gjorde också att den starka inte bara stannade inom mig - hon gav igen på gunnar.
Även om hon inte visste riktigt hur hon skulle gå till väga och försökte följa "som man ska" och "skit ska skit ha" medan den svag försökte böja den starke för att vara mer foglig - och därför inte gjorde som jag hade velat att hon gjort så har det fört mig hit idag.

Jag har kommit till korsningen som säger Däråt, offerkoftan, bitterhet, bakåt, hat och kärleken är framåt. Jag väljer den sista vägen.

Gott

Inga kommentarer: