onsdag 2 maj 2012

Jag har skrämt ,mig själv

Mitt hat har varit så fruktansvärt att jag har skrämt mig själ.
Inte ens när jag lät mig själv, en tid, hata min mamma för vad illa hon gjort mig så var det så som nu när jag har hatat gunnar.
Det är de två männiksorna i mitt liv som gjort mig mest illa!

Jag har haft folk som gjort mig illa och behandlat mig som mindre värd men ingen har varken sårat eller lyckats göra mig så illa som dessa två människor.
Mamma gjorde mig illa för att hon misshandlade mig både psykiskt och fysiskt - hon gjorde allt för att jag skulle veta att jag inte betydde något och att jag alltid skulle ge efter för andras önskningar, viljer och behov för annars var jag egoistisk.
När jag äntligen börjat ta hand om mig själv, bygga upp min självkänsla och få en bra vänskapskrets så träffade jag gunnar och trodde att nu var det min tur i livet. gunnar verkade verkligen så genuint snäll och kärleksfull och han fick mig att känna att jag betydde något för honom på riktigt.
Tills han förstod att jag blivit kär!
Efter det har han lekt med mig och mina känslor
och han har dragit ,mig till sig och knuffat mig ifrån sig - gång på gång

Ja, tyck att det är jag som är knäpp som acceptera det - men har man inte kunskapen och redskapen men medkänsla och förståelse för att alla kan ha saker som är jobbiga inom sig så är det lätt att tro på en människa som talar om att han vill ha en i sitt liv och att man har fel som tror något annat - trots hur det ser ut.
Jag har valt att inte längre tro på det som jag varit övertygad om är sanningen
Jag vill inte längre tro att gunnar bara har problem - för det vet jag att han har - för jag har sett hur han behandlat andra och hur han behandlade mig
mot mig har han varit utstuderat - och elak!

Nej hatet är inte över än - men jag är inte en hatisk människa så det kommer att gå över
men min själv behöver det just nu

Jag vet fortfarande inte hur mitt hjärta ska läkas -hur jag gör

för inom mig skriker det och gråter - av både smärta och av känslan av att bli behandlad som skit - och utanpå så mår jag bra.
Men det gör ont inom mig
och jag önskar att gunnar ska få lika ont som jag har haft och få uppleva sådan förnedring som jag fått uppleva med honom
Jag förvandlades till ett nervvrak och tokidiot pga av honom
Det spelar ingen roll att det fanns en latent möjlighet inom mig - för den hade aldrig kommit till uttryck om jag mött en skysst kille.
Hade jag fått ett fint förhållande med en kärleksfull kille så hade jag läkt självmant eftersom jag redan var på väg och jobbade med mig själv
Hade han varit skysst och sagt "nej det här är inte för mig" och pratat ut om det så hade jag varit den jag var innan han kom in i mitt liv (och kunnat jobba vidare med mig själv ändå)

Nu sa han att han ville ha mig - träffade en  annan - sedan lovade han att ta några tillfällen att prata ut om situationen - men han rymde
Han låtsades fortfarande att han ville ha mig - men,,,,,
Äh, skit samma
orkar inte dra det igen

Han är en elak, manipulativ och beräknande skitstövel helt enkelt!

Inga kommentarer: