tisdag 22 maj 2012

Sanningen?

Sanningen är den att jag vill bli fri från sådant som är ett tvång - något jag måste göra, fixa eller ordna.
Jag vill inte vara  fast eller låst i tankarna runt gunnar heller.

Men jag har sorg i att han inte är här - att han valde andra i stället för att stanna hos mig - att han valt någon som han har som "sin" - ännu en gång - även om jag vet att det itne bara är hon heller lika lite som den förra inte var det.

Men det är de som fått av hans tid och engagemang - fast de har varit på distans på ett annat sätt ändå.

Jag kan itne låta blir att tänka på gunnar
Mitt hjärta har valt - och det är ledset -
Av andra ses det nog som en fix idé men - mitt hjärta har hållt sig själv skyddat så länge så när det valde så valde det med hela sig
Nu har gunnar mitt hjärta men troligtvis ligger det väl bland hans skor - och under dem....

Bara att släppa det och försöka gå vidare i livet - kanske, kanske det växer ut ett nytt hjärta så småning om

Inga kommentarer: