måndag 30 april 2012

Idag var en svår dag

men jag tror att den var bra.
Den var viktig för mig för att kunna läka.
Jag har inte tillåtit mig själv att läka - och jag är rädd för att jag ännu inte är redo att se mitt hjärtas behov av läkning.
Jag kan ännu inte säga vad som är den riktiga grundorsaken till att jag inte vill se att jag har ett brustet hjärta men jag måste försöka få tanken att gå från huvudet till själen
Men idag är jag glad att tanken har landat i mitt huvud.

Jag är inte dum - men jag är inte tillgänglig till mig själv.
gunnar lyckades med något som ingen har lyckats med sedan jag var barn - knäcka mig fullständigt

Jag har haft mycket som hänt i m itt liv och mycket har varit så fruktansvärt jobbigt - men inget knäckte mig men gunnar gjorde det
En bragd?
Nej, en börda för honom att bära på - men något som lett till att jag har kommit till frihet i mig själv.

Jag förlåter honom - och där jag ännu inte velat eller kunnat vill jag förlåta honom - men det kommer att vara en börda för honom att bära ändå (inte min önskan att det ska vara så men när man trampar på någons kärlek så kommer det att gå igen)
Kraft - ge mig kraft!

Inga kommentarer: