söndag 22 april 2012

jag läser några andra bloggar..

...mer eller mindre dagligen - och ibland tittar jag på lite fler.
Det är verkligen ingen som är lik den andra - inte ens de som behandlar i typ samma ämne.
Det visar ju att vi är väldigt olika.
De bloggar som jag tycker minst om är de bloggar där man talar om hur man ska göra för att bli så "perfekt" som möjligt - och personen som bloggar talar om hur hon/han gör för att bli det.

Det är tragsikt på ett sätt för det handlar väldigt lite om hur jag ska bli bättre i min själ - rätta till och upprätta mig själv - och väldigt mycket om utseende och sätt att vara/föra mig.

Det är en kall känsla jag får när jag läser dem för jag kan känna en desperation efter att bli uppsakttad och sedd - få bekräftelse - men på helt fel sätt och av fel orsak.

Alla är bra som vi är - men vi har ibland fått en massa skit på vår själ som kan putsas bort - och den skit som fastnat på dessa bloggares själ är att det inte duger om de inte ser till att "putsa till ytan" - tragiskt för de är de som mest borde få känna sig bra nog.

Inga kommentarer: